Mata Hari

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Cigáni sú jediné etnikum, ktoré sa hanbí...

...a kým nám ostatným je jasné, že sme ľudské bytosti a nepotrebujeme to zdôrazňovať,

tak Cigáni zrušili svoj pôvodný názov a v roku 1971 navrhli zmenu svojho označenia na slovo Róm, čo v ich jazyku znamená človek.

Preberá sa jazykový zákon, ktorý zavádza prísne pravidlá voči cudzím slovám a označeniam. A tak, kým my Slováci pokojne zostávame Slovákmi, bez ohľadu na farbu pokožky, Cigáni budú mať výnimku v cudzojazyčnom názve vlastnej identity. Opäť platí celosvetové pravidlo, že etniká sú diskriminované a tak im musíme dať všetko, aby o nás nepísali ako o rasistickom štáte. Nebudeme hovieť na pohovke /čechizmus/, ale na hovníku, na druhej strane nemôžeme povedať: Prepadol ma cigáň / slovenský výraz/, ale prepadol ma róm /cigánsky výraz/....

Tak neviem, keď ma ten počerný mládenec prepadol v mojom aute a chcel odo mňa peniaze a mobil, nemala som mu ich radšej dať? Veď na rozdiel odo mňa, obyčajného Slováka, on je Človek..... Trt, nič nedostal, skončil v putách....  chlapec, ktorému dal tatko ráno dvadsať litrov a on ich prehral v automate. Mal koženú bundu a zlaté reťaze... Ja som mala kabátik z vlastnej dielne a peniažky na stravu pre deti....

...jedna rendézacka západ-of-ka.... Slobodný deň praje Mata Hari...


TLAKY | stály odkaz

Komentáre

  1. Odteraz ťa budem volať
    Linda, mladá policajtka:))))
    publikované: 25.08.2009 11:19:48 | autor: eneko (e-mail, web, autorizovaný)
  2. Milanko
    Linda, tá hrozne dobre pišťala....:-)))
    publikované: 25.08.2009 11:27:46 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Mata hari
    ty sa nezdáš, riadna Xena, práve som ich stretla mladá dve deti vek tak 18 a stará ani nie v mojom veku a už možno aj prababka cigaretka mastné vlasy a nalakované nechty tie ma zaujali, bordové samozrejme bez práce veď od práce aj kone kapú sa hovorí
    publikované: 25.08.2009 11:46:45 | autor: yola (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. ma ide trafit,
    ked sa taketo chobotiny riesia...nemyslim u teba na blogu,ty za to nemozes,ale "kompetentni".
    ktovie,ci aj ine jazykove mutacie to takto preberaju,alebo ci sa hanbia len ti nasi... ktovie,ci este budeme moct hovorit - opaleny ako cigan,necigan,ciganis,cigos,cigofer,a podobne
    ale mozbyt pre nich zacina nova era a neuchyti sa romovat/klamat...a dalsie odvodeniny...aaale,dost utopii... apropos,jak si to urobila,ze si sa ubranila a skoncil v putach?tlieskam!bravo!
    publikované: 25.08.2009 11:49:04 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Ja by som k tým Cigánom aj niečo napísala,
    ale nemám zbytočné peniaze na súdne obvinenia, či nie Cigáni, ale Rómovia...by som sa zamyslela nad tou zmenou názvu, lebo nie názov pôsobí hanlivo, ale ľudia s ich znakmi robia hanlivé veci a ostatní ich členovia na to doplácajú...to ako starý Bíreš mal veľa synov a dcér, jeden kradol a jedna sa kurvila a nikto s tou rodinou nechcel mať nič spoločné, len jeden junáčisko si vzal najmladšiu Bírešovú a žije s ňou šťastne ... ale tiež ich obchádzajú O_ô
    publikované: 25.08.2009 11:54:47 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Yolka
    ani ten mládenec nepracoval, na invylidnom bol, lebo ho chrbtica bolela...
    publikované: 25.08.2009 12:05:32 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Bonnie
    nasrdeno som mu odvrkla, že nič nedostane a napadlo ma stlačiť alarm na kľúčoch...keď to zbadal, zacúval z dverí, ja som zabuchla a naštartovala...hneď telefon policajtom a ešte kým som s nimi volala, už tam behali autá a podľa popisu ho mali. Zaparkovala som a poliši prišli pre mňa. A nesmierne ich pobavilo, keď som im hovorila, ako som ho vypoklonkovala, že mu nič nedám.......:-)))
    publikované: 25.08.2009 12:08:25 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Derechurka
    a ty nevieš, že ony sa nekurvia? Že ony iba tak moc lúbia lásku???
    publikované: 25.08.2009 12:09:53 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  9. slotakia
    Hned na zaciatok doraznujem ze nezastavam romsku alebo cigansku kriminalitu. Toto je problem slovenaka a slovakov . stale iab toto opakuju ze cigani maju vyhody take alebo onake . ALE AKE VYHODY MAJU . Ked dostavaju soc.davky tak iste medziach zakona. iete si prdstavit ze niektora uradnicka ciganom pridala peniaze.? je nie . Ked urobi nieco cigan nezakonne tak je za to potrestani .Viete si predstavit ze by policajti ciganovi potlapkal po chrbte a povedal dobre si o urobil? J a nie. Ale su vsetci necigani vratne poslancov stihani za mnohonasobne vyssie majetkove trestne cinny odsudeni ? NIE NIE SU . AKa vyhoda je v tom ked idete si hladat pracu a hnd vo dverach vam povedia ze nemaju pracu . AKa vyhod e v tom ked viem z moje decko je vychovane v duchu majoritnej spolocnosti a stejne s nim opovrhuju v skole a neni o neho taki zaujem jak o neciganske deta . Ake je vyhoda ked decko pride zo skoly s placom ze nikto s nim nechce sediet v jednej lavici . Ja pracujem a pracoval som cely zivot tak isto aj moja manzelka . zijeme tak isto jak mnoho ludi . mame tie iste tazkosti a problemi ako necigani a predsa som diskoriminovani . Jaka je to vyhoda. Skuste iba tyzden byt v kozi cigana a budete milovat ciganov jak nikto . Mne je uplne jedno ako ma volaju ci cigan alebo rom . Vysledok jestejne to iste opovrhovanie odpor. nenavist . PRECO . Niomu som neublizil moje deti nikomu neublizili . Teraz zijem v zahranici az tu som zacal zit ako covek . lebo v krajine kd zijm nepozeraju n to ci som rom alebo cigan nerobia rozdieli , ale pzeraju sa na to aki si clovek . Poznam vela slovakov ktory sem prisli a prisli uz s tym ze sa z toho pokakaju domaci ze prisiel slovak a myslel ze hned padnu na kolenapred nim. Ale bol ztoho velmi sklamany ked cigan dostal kontrakt a nie on . Nevdel to pochopit ako ze rom dostl a nie on . Jednoduche vysvetlenie nikoho nezaujima aej si narodnosti ale to ze kto si a aky si aky si clovek . Toto na slovensku neni iba v ojedinelich pripadch ale ty ani o tom nehovoria ze cigani maju vynimky . Neraz sa stalo ze prepustili z roboty slovaka ne cigan ale slovaka kvoli kradezi . A v zahranici nebolo npisane ze cigani nekradnite ale bolo napisane slovaci nekradnite . Nechcem o tom pisat zeromovia su andeli nie kradnu a robia zlocinny ale nie len oni . Skuste sa prejst po petrzzalke v noci . co sa tam robi . c tam robia eti to iste co rske deti . to nevidite alebo nccete vidiet . To co chyba slovakom t je demokracia a ic amyslenost .Som velmi rad ze som z slovenska prec kde mozesm slobodne zit a vychovavat deti a pracovat .Len znepokojuje kolko zavistlivcov a doslova magorov zije naslovensku a vidim to ked deme na dovolenku . ten rozdiel je hned do oci byjuci . Estey som chcel dodta ze gramaticke chyby nie preto su lebo som rom ale kvoli tomu ze gramatika mi nikdy nebola sympaicka a tak som sa ani eucil aj ked ja som mal velmi dobrych ucitelov ktory az na jedneho sa na to nepozerali ci je to cigan alebo gadzo ale venovali sa kazdemu rovnako . Ale vsetci take tastie nemali . A pani ked vas prepadli v aute tak verte tomu ze vas klude mohli prepadnut a prepadavaju stale aj necigani nie len cigani vas prepadavaju . Kriminalnikoch treba odsudit ale nie podla narodnosti preto zekriminani nema narodnost je to prioste kriminalnikatak isto ako nacisti nemaju narodnost . Vas palko je bud naivni alebo sa hra na hlupaka zaujme vyssich preferencii . ale dufam ze sa potkol . s tym svojim navrhom . Ked ze chce uverejnovat romsku kriminalitu tak nech uverejnuje aj to ze poslanci kolko toho nakradnu . saci
    publikované: 25.08.2009 12:10:13 | autor: slotak (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. MH,
    pekne,pekne,chvalim tvoju duchapritomnost a cely zakrok:-)
    publikované: 25.08.2009 12:19:17 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Slotak
    ja som nesmierne rada, že si nám napísal. ˇAno, každá minca má dve strany. Tiež idem napríklad do Malaciek, kde sú cigáni úplne na inej úrovni, aj v pracovnom procese, aj na verejnosti. Len neznášam tých, čo v telke vykrikujú: vláda nám nič nedá, šak nám dajte domy a podobne. A stretávam sa s chlapmi na stavbách. Kto chce, prácu si nájde, aj keby bol prúžkovaný.... A napríklad, ty si odmietol sa učiť gramatiku...prečo? Koľko vecí neznášame, ale keď chceme niekde niečo dosiahnuť, musíme sa naučiť aj to, čo neznášame... odmietaním základných vecí vo vzdelaní sa potom nemôže stať róm lekárom, inžinierom, manažérom, politikom... Keby moje dieťa odmietalo gramatiku, tlačila by som na neho a vysvetlila mu to... ale odmietať sa naučiť gramatiku materinského jazyka, povedzme si pravdu, je trošku cigánsky prístup....
    publikované: 25.08.2009 12:26:37 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  12. áááá, Bonnie
    sa pýrim....:-)
    publikované: 25.08.2009 12:28:49 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Slotak,
    ano,aj to je pohlad a nemyslim,ze slovaci by nieco namietali proti slusnym romskym (boze,uz aj ja som postihnuta tym verbalnym marketingom a nepisem ciganskym..az ma to skrie,lebo ide o umelinu) rodinam. ale som si ista,ze statisticky k pomeru poctu obyvatelstva,cigani vykazuju vyssiu kriminalitu ako slovaci. sudim i podla toho, kolko ciganov a kolko bielych okradlo mna a mojich znamych - alebo sa o to aspon pokusilo. jednoznacne cisla hovoria,ze slo primarne o ciganov. nie som si ista,ci keby ich viac sedelo v parlamente,chovali by sa inak ako poslanci a kradli by menej. myslim,ze by tomu tak nebolo,ale to je len moja domnienka. suhlasim s tebou, ze diskriminacia voci slusnym a riadnym romskym obcanom je tristna,ale toto etnikum sa o to pricinilo samo. opat pozrime na statistiky,kolko romov a kolko neromov v pomere k zlozeniu obyvatelstva cerpa davky a kolko pracuje?kolko romovia investuju do statu,do odvodov,do dani a kolko stat do nich?sam pises,ze si nesympatizoval s gramatikou a skolou,ale vzdelanie je prvy predpoklad k spolocenskemu uplatneniu. nikto romskym detom nebrani vo vzdelavani.ale existuje vela zaznamov o tom,ze tomu vzdelavaniu a nielen svojmu,brania ony.ich chovanie - vyrusovanie pocas vyucovania,nosenie a pitie alkoholu priamo v triedach,atd je dolozitelne,rovnako ako nervove zrutenie niekolkych uciteliek,ktore nevydrzali ich slovne ataky...
    publikované: 25.08.2009 12:31:28 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  14. slotak
    pracujem s deťmi, takže diskriminácia rómov v škole z hľadiska učiteľa nie je, ak sa dieťa snaží berie ho i učiteľ normálne , ja deťom hovorím, že ľudia sa delia len na dobrých a zlých nie na etniká, takže celkom nesúlasím , sama som viedla počítačový kurz pre rómske deti, väčšinou boli šikovní len im chýbalo zázemie a vytrvalosť
    je škoda , že neštudujú potom majú problémy s prácou a zaradením
    publikované: 25.08.2009 12:48:35 | autor: yola (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. Chyba nie je v ich pomenovaní!
    Je mnoho slušných Cigánov, ktorí sa nehanbia za to, že ich volajú Cigáni, lebo oni vedia, že takto volali aj ich predkov a sú na to dokonca hrdí.

    Myslím si, že názov Róm vyhovuje tým, čo klamu, (cigánia) a kradnú, lebo už samotné oslovenie Cigán ich poburuje a oni sú schopní zaprieť aj nos medzi očami a tvrdiť dookola to isté – ja nič ja muzikant.

    publikované: 25.08.2009 13:04:28 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Rád by som vedel
    Teda, rád by som vedel váš názor na tento článok:

    http://babarik.blog.sme.sk/c/202667/Urad-pre-likvidaciu-kotlebov.html

    publikované: 25.08.2009 13:33:17 | autor: Rád by som vedel (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. SKOLY A ROMOVIA
    MOJI VAZENY SPOLUOBCANIA, REALITA JE TAKA ZE ROMSKE DETI SU UZ OD PRVEJ TRIEDY ZAKLADNEJ SKOLY ZARADOVANE MEDZI NAJSLABSIE . ABY SA MOHLI ZACLENIT VYSSIE MUSIA SA SNAZIT O VELA VIAC AKO NEROMSKE DETI. TAKZE TO RADSEJ DOPREDU VZDAJU , ABY NEMUSELI BOJOVAT S PREDSUDKAMI. STANU SA PRESNE TAKYMI AKO SA AJ OD NICH OCAKAVA. A NAKONIEC SKONCIA V OSOBITNYCH SKOLACH AJ KED TAM VOBEC NEPATRIA.
    ZIJEM V ZAHRANICI A MNOHO ROMOV SA TU POSTAVILO NA NOHY PRETOZE TU NEMAJU POCIT, ZE SU UZ VOPRED ODSUDENI NA NEUSPECH.
    publikované: 25.08.2009 13:38:52 | autor: Monika (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Monika
    nesúhlasím, možno vo veľkých mestách ale v malých nie je problém pôvod, máme deti, rómske, ktoré sú šikovné a sú veľmi dobrí žiaci teraz som sa stretla s dievčaťom, ktoré ukončilo VŠ . Je však pravda,že väčšina detí z tohto prostredia nie vzdelávatelná a skutočne končí v špec. školách ale to je genofonde nie o diskriminácii.
    publikované: 25.08.2009 14:08:07 | autor: yola (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. proste rómovia sú
    neprispôsobivá cigánska banda..
    publikované: 25.08.2009 14:31:36 | autor: believer (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. Yolka
    ak je zázemím presvedčenie, my nemusíme robiť, nech nám gadžovia dajú, tak aj tie najšikovnejšie deti časom preberú na seba toto myslenie...lebo deti sú opakovacie papagáje...opakujú len to, čo im je vzorom....
    publikované: 25.08.2009 14:32:24 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  21. Laco
    áno, stretla som sa aj s takými cigánmi, čo nemali problám s pomenovaním....:-)))
    publikované: 25.08.2009 14:33:22 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  22. Rád by som vedelko....:-)
    článok podnetný...treba ešte pripomenúť, že za komančov, kto nerobil, bol príživník a týkalo sa to všetkých rovným dielom, niečo na tom bolo...ale zase, kto by zamestnal magora s toulénom v sáčku?
    Ako zlikvidovať osady...to sa snažili komunisti a integrovali cigáňov do bytov, kde potom trpeli obyčajní ľudia, ktorí časom byty opúšťali, menili a z bytovky sa zase stala cigánska bytovka, bez záchodov, elektriny a so smetím pod ňou. Ako to vyriešiť? Kto na to príde, je génius....
    publikované: 25.08.2009 14:37:15 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  23. Monika
    neverím tomu, ja som chodila na základke s gigánkou a aj ked sa učiteľky snažili, nešlo to....a na druhej strane, moje deti majú rôznofarebných spolužiakov, v škole sú: arménci, vietnamci, černoškovia, mongolka...tieto detičky sa bežne pohybujú aj u nás doma, líšia sa farebnosťou a predsa sú ok.... učia sa, sú slušné, športujú, hrajú sa....čím to je? Nikto sa nad nimi nepozastavuje a nepredpokladám, že keď sa budú uchádzať o pracovné miesto, bude niekto riešiť farbu ich pokožky.... Tak Slovensko neobviňuj z rasizmu. Mne keby prišiel na pracovný pohovor, pozerala by som na jeho schopnosti, pracovnú morálku, ale keby som s cigánmi mala po rokoch zamestnávania zlé skúsenosti, asi by som s nimi tiež skončila...
    publikované: 25.08.2009 14:44:45 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  24. Belívko
    hehehe....náhodou, poznám peknú slečnu, čo pracuje ako kozmetička a je strašne chutná....:-)))
    publikované: 25.08.2009 14:45:40 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  25. tak isto ako jedna lastovičku jar nerobí..
    tak ani jedna kozmetička neskrášli Slovensko :)
    publikované: 25.08.2009 15:02:11 | autor: believer (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. júj, Bel
    ale aký úsmev by ti vylúdila...:-)))
    ...to s tou lastovičkou, pekné prirovnanie...
    publikované: 25.08.2009 15:04:46 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  27. Aj ja sa hanbím a nie som cigaňa ... žeby som nebola etnikum? :-)))
    :-)
    publikované: 25.08.2009 15:07:35 | autor: rozpravkarka (e-mail, web, autorizovaný)
  28. Matahari, veď dobre
    tiež som poznal jedného... cig-róma, bol super... na vojne ... len ho zastrelil vojak - jeho kamarát v stráži omylom... si nerobím prču. Bol fakt biela vrana, len sa vyskytol pri čistení zbraní na nesprávnom mieste..
    publikované: 25.08.2009 15:08:16 | autor: believer (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. radbysomvedelovi
    dik za link.neviem ako ostatni,ale ja uz dneska vidim malo takych clankov,postrehov,navrhov,ak nepocitam niektorych priozralych politikov,ktorych nikto neberie vazne,lebo ich riesenia su prilis militantne a prilis pod "vplyvom".pamatam si,ako sa kedysi mohlo otvorene hovorit a komentovat problematiku,aj si zanadavat a popisovat stav veci.zaujimalo by ma,akymi PR nastrojmi,alebo proste vobec ako,sa spolocnost dostala do stadia,kedy stav popise a zanadava si len v private a verejne sa nic nepublikuje tak, ako to je.a ako sa tomu spolocnost prisposobila,ako naskocila na ten styl,aka je "korektna".niekto vytvara "pavucinu" vlastnych lzi,tak ako nedavno uvadzala MH.v pavucine sa nevyriesi nic.myslim,ze existuje nejaka silna lobby,ktora inkasuje bohovske granty,z ktorych cast ide na masaz a "edukaciu" verejnosti a ina cast bohviekam...pretoze jedine,co sa aktivitami zmenilo,je zmena vonkajsej komunikacie,ale v komunite sa nezmenilo nic.a prachy sa tam nalievaju.ziadna vlada nebola schopna pripravit a prijat opatrenia riesiace situaciu... rovnako ako romovia degenerovani alkoholizmom a pribuzenskou plemenitbou,mi pridu istym sposobom degenerovani aj biely,pretoze ani jedna strana nedokaze nic systemovo riesit.ziadna zo stran netlaci,aby sa robili zmysluplne kroky.nechapem,co je to za hra,poskytovat ciganom tolky medialny priestor,aby mohli predvadzat a nafukovat,aki su diskriminovani,aby sa mohli domahat svojich prav,na ktorych nie su nijakovsky krateni,aby boli biely prezentovani ako nejaki fasisti,ktori mozu za ich situaciu... kto to kedy videl mat z rodenia deti byznys namiesto chodenia do prace?nemaju na to,aby si zabezpecili deti a rodia ich?co to je?co za uzitocnu posilu do spolocnosti to vlastne rodia?kolko z poskytnutych davok sa pouzije na vyzivu a vzdelanie deti a kolko padne na chlast pre rodicov?kto kedy pocul o tom,ze by sa vyrojila horda bielych na urodu na ciganskych poliach?ale vsetci sme poculi o tom,ako ciganske hordy plemenia urodu bielych gazdov,ktori ani nemaju ucinne prostriedky ako sa tomu branit.kde sa rodia a odkial sa roznasaju nebezpecne infekcie?...ak to takto pojde dalej,nenapadne sa situacia zvrhne do diskriminacie bielych..vlastne skor myslim,ze proces uz zacal...
    publikované: 25.08.2009 15:23:35 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  30. bonnie
    ...a prachy sa tam nalievaju.

    Najideálnejšie by bolo, keby tie prachy z EU sa nalievali iba tam, kde narobia cigáni škodu a aby nedostávali žiadnú podporu. Hneď by to bolo vyriešené, lebo by sa museli o seba postarať. Trebárs len na likvidáciu odpadu z ích obydlí, keby sa im povedalo, že ak nebudú robiť ten bordel, tak tie peniaze dostanú,

    Lenže toto nikto s politikov sa neodváži urobiť!
    publikované: 25.08.2009 16:15:26 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. bonnie
    ...a prachy sa tam nalievaju.

    Najideálnejšie by bolo, keby tie prachy z EU sa nalievali iba tam, kde narobia cigáni škodu a aby nedostávali žiadnú podporu. Hneď by to bolo vyriešené, lebo by sa museli o seba postarať. Trebárs len na likvidáciu odpadu z ích obydlí, keby sa im povedalo, že ak nebudú robiť ten bordel, tak tie peniaze dostanú,

    Lenže toto nikto s politikov sa neodváži urobiť!
    publikované: 25.08.2009 16:16:52 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. bonnie
    ...a prachy sa tam nalievaju.

    Najideálnejšie by bolo, keby tie prachy z EU sa nalievali iba tam, kde narobia cigáni škodu a aby nedostávali žiadnú podporu. Hneď by to bolo vyriešené, lebo by sa museli o seba postarať. Trebárs len na likvidáciu odpadu z ích obydlí, keby sa im povedalo, že ak nebudú robiť ten bordel, tak tie peniaze dostanú,

    Lenže toto nikto s politikov sa neodváži urobiť!
    publikované: 25.08.2009 16:18:59 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. Terc,
    asi nepojde o neschopnost...asi je tam zamer...parafrazujuc MH,ze kto pride na to, aky,je genius:-)
    publikované: 25.08.2009 16:23:51 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  34. Rád by som vedel
    Rád by som vedel názor na ten link uverejnený 13:33 aj od pána slotaka. Dám ho tu ešte raz:

    http://babarik.blog.sme.sk/c/202667/Urad-pre-likvidaciu-kotlebov.html

    publikované: 25.08.2009 16:38:01 | autor: Rád by som vedel (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. Palkova štatistika
    Bola by veľmi potrebná a užitočná. Potvrdila by, že nie každý cigán je kriminálnik, ale zároveň by ukázala koľko percent kriminálnikov tvoria cigáni! A to naši ľudia - rómovia, rómski a ľudskoprávni aktivisti naozaj nepotrebujú. Kým bolo možné viesť štatistiky cigánskej kriminality, tak sa tieto čísla pohybovali medzi 70 až 80 ba i 90% v niektorých regiónoch!!!
    publikované: 25.08.2009 17:22:59 | autor: pavolpeter (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. To: Rád by som vedel
    Som prečítala Babaríkov projekt, ktorý predpokladá rovnaké zachádzanie s Cigáňmi v slumoch ako s ostatnými občanmi a celoplošné dodržiavanie zákonov, čo je mierovými prostriedkami neskutočniteľné...Ak chceme cigáňom vysvetľovať zákony-ASPOŇ NIEKOľKO Z NICH - najprv ich treba naučiť čítať....

    Môj názor je, že treba zintenzívniť misionársku činnosť vo všetkých osadácch, nielen na Luníku IX...na to sa dajú vytvoriť prostriedky z rozpočtu a EU-fondov a zveriť ich dôveryhodným kňazom a mníchom...proste misionárom, ktorí urobia riadnu misoonársku prácu.
    publikované: 26.08.2009 14:56:46 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  37. Inac matahari, ty si sa este nepoucila, ze nemas debatovat s hermanom?
    Ze tam sa mozes len zaspinit?
    Ked sa navazal do ostatnych, nie do teba, bolo ti to fuk, kludn si s nim debatila. Teraz, ked uraza teba, uz si nachylna dat ho zrazu zakazat.

    Je to asocial ako ti cigani, ktorych tak provokacne a ironicky vychvaluje do neba aby opat bol v topke.

    Zobudte sa blogeri!

    Toto sa bude opakovat dovtedy, kym neotituluje nazvom sprostana a blbec vas vsetkych!
    publikované: 26.08.2009 15:10:28 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  38. Čokomilka
    nebodaj by si chcela, aby kresťanskí pohlavári investovali svoj čas a peniaze do takýchto vecí? Júj, veď to sú poslední ľudia, ktrorí by sa angažovali v akejkoľvek pomoci komukoľvek...:-)))
    publikované: 26.08.2009 15:27:48 | autor: matahari (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. Čokomilka
    k tvojmu druhému komentu...áno, neviem aké som mala pohnútky, možno úpal, keď som vôbec do jeho blogu nahladla... ale na druhej strane je úžasné pozorovať, že keď nemá na vlastné témy, ktorými by sa do topky dostal, tak použije niektorú z nich, nalepí sa ako kliešť a vysáva energiu..... ešte šťastie, že nemusím obhajovať svoju osobu pred vami... on už, chudáčisko nešťastné, svoju neobháji......:-))
    publikované: 26.08.2009 15:32:25 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  40. Coko,
    mas pravdu,ignoracia je jediny zmysluplny postoj...ale ja som len maly hriesnik a vzdy, ked si myslim,ze mi hrabe a navstivim jeho,s uspokojenim konstatujem,jak je na tom moje dusevne zdravie este dobre:-)
    publikované: 26.08.2009 15:33:27 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  41. súhlasím s Čoko,v plnom znení
    oboch komentárov, a tajtrlíci sa radi predvádzajú a ešte väčší tajtrlíci ich v tom podporujú :-)
    publikované: 26.08.2009 15:41:22 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  42. a najviac sa bavím
    ako sa s ním "harmančekujú", harmančekoví bratia a sestry pochopte, chcem vám dobre, to len vy ste hlúpi a ja vám otvorím vaše sprosté oči :-)))))
    publikované: 26.08.2009 15:45:05 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  43. matahari, mne ide o to, ze ked sa daju peniaze
    z rozpoctu cez statne struktury, tych dvesto melonov sa vytuneluje.

    Spolahlivo to robi knaz na Luniku IX a este na par miestach.
    Ak sa im daju do ruk zdruzene prostriedky EU a slov.rozpoctu na celoplosnu intenzivnu misionarsku cinnost v kazdej jednej osade, vysledky budu urcite zaujimave.
    publikované: 26.08.2009 15:47:48 | autor: cokomilka (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. Derechurka
    nielenže máme otvorené oči, ale ich už od úžasu vyvaľujeme, obrovské ako tenisáky.... :-)))
    publikované: 26.08.2009 15:51:46 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  45. Čokomilka
    ja si myslím, že skutočne je málo kňazov a iných ľudí zainteresovaných v tomto smere a keby to malo iný rozsah, výsledky by boli viditeľnejšie....:-)))
    publikované: 26.08.2009 15:53:35 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  46. ludkovia,
    to je ale dost tristne,ze nevieme kam s prachmi,aby sa nevytunelovali a ako jedine schodne riesenie vidime cirkevnikov...ale ved aj ti kradnu jak divi...si myslim
    co tu nejdu entrovat komenty?ak to tu bude 2x,tak sorry
    publikované: 26.08.2009 16:04:41 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  47. Bonnie
    šak miluj blízkeho svojho....:-)))
    publikované: 26.08.2009 16:10:11 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  48. Racania, ak neverite knazom, mate asi svoje skusenosti.
    Tito ludia sa vaberaju a musia mat za sebou uz nejake preverene ciny.

    A co chcete teda s ciganmi spravit? Niet inej cesty iba ich zcivilizovat.
    publikované: 26.08.2009 16:21:27 | autor: cokomilka (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. Čokomilka
    netuším, neviem, ja niesom veľmi kostolný typ, len môj negatívny postoj vychádza z toho, že katolícka obec sa veľmi málo angažuje v nejakej pomoci....občas sa dá prečítať o nejakej výnimke, že sa kňaz stará o bývalých väzňov, či bezdomovcov, neviem, nechcem súdiť,m ám takú predstavu, že keď si vyberiem cestu kresťanskú, tak by som ju mohla plniť na maximum....je to ako keď lekár lieči v nemocnici ľudí a vyjde von, tak vonku omdletého prekročí....tak kňaz v kostole káže slovo božie, a potom finito, možno nejaká činnosť s deťmi, krsty detí, ale problémy, v ktorých by sa moho jeho poslanie ešte uplatniť, tie prekročí.... Ale je to tak, že lekár toho omdletého neprekročí, ale mu poskytne pomoc, lebo je to jeho poslanie.....
    publikované: 26.08.2009 16:34:43 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  50. necitala
    som vsetky komenty, ale zaujala ma bonnie s jej misionarmi..;-))
    Bonnie, keby tych misionarov bolo vela, tak uzitok z nich uz nebude ..ani z misionarov ani z ciganov...;-))
    Romovia /cigani su nas (nas gadzov) historicky problem . A to je ich zivot na pokraji spolocnosti odkedy sa tu objavili a my ich tam vytlacame odjakziva. Ani my gadzovia by sme neboli lepsi, keby sme zili na pokraji spolocnosti cely ten cas. Ba priam si myslim ze stokrat horsi . Nemusi sa vam tento nazor pacit, ale pravda to je.
    Taketo veci sa nedaju riesit za rok, ani za dva...to je program a praca na dlhe roky s dychom na dlhe trate....
    A zajtra budem varit smacne ciganske hurky-goje . Az vokol mna vonaju..;-))
    publikované: 26.08.2009 16:37:37 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. jajajka
    v nemocnici sme mali ošetrovateľa, božínku, ten ti bol fešáčisko a dobrého srdiečka, chlapčisko bol cigáň, veľmi milý a pracovitý. Pochádzal z decáku. Samozrejme, aj svoju rodinu vypátral a porozprával, ako ich bol pozrieť....jeho záverečná veta znela: Som rád, že ma dali do decáku....
    publikované: 26.08.2009 16:47:49 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  52. Jajaj, tvoj dobromyseľný komentár beriem tak, že asi si
    nevidela napríklad, ako východniarskych cigánov "odsunuli na okraj spoločnosti" na Coburgovej ulici v Trnave, tam mali rovnakú šancu, "naši" aj "oni", všetci naši museli odísť a časť z nich, ale podstatná časť tam dokázala ohromný "bordel", trvalo 20 rokov rokov kým sa to po "nich" dalo do poriadku, ale stále tam nikto nechce bývať, keď "olašskí" idú okolo človek musí byť v strehu, ale to neznamená, že by som nemala rada diabolské husle, ich čardáše, ich hudbu, neobdivovala ich remeselníctvo, najmä kováčstvo, je to kontroverzné etnikum, netreba si pres tým zatvárať oči, ani ich blahorečiť, ani si sypať zbytočne popol na hlavu...a dobrú chuť ti prajem :-)
    publikované: 26.08.2009 16:53:39 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  53. joooj dievcence;))
    ja som z vychodu (cigansky este daco porozpravam aj ked som vela zabudla a spievam tiez ;)) ) priamo zo srdca Zemplina a my sme mali aj ciganske povstanie,pchec ;-)) takze problematika mi je znama odkedy som na svet oci otvorila...;)) Historicky myslene nie xx-dsat rokov ale od ich prichodu do europy okolo toho 11 -12 storocia..
    A goje si pripravte/ ochutnajte dievcence.. su bozske :))

    1,5 kg zemiakov,
    1 veľká cibuľa,
    1 cesnak,
    5 PL polohrubej múky,
    sušený majorán,
    mletá rasca,
    mleté čierne korenie,
    10 ml oleja,
    soľ,


    Hubová plnka

    100 g údenej slaniny,
    1 veľká cibuľa,
    1 cesnak,
    1 kg rôznych húb,
    250 g namočených krúp,
    2 vajcia,
    1 zväzok petržlenovej vňate,
    soľ,
    mleté čierne korenie


    Kukuričná plnka

    0,5 kg kukuričnej krupice,
    1 veľká cibuľa,
    250 g oškvarkov,
    soľ,
    voda



    Črevá,
    1 polievková lyžica sušeného majoránu,
    voda

    Příprava:
    Zemiaková plnka

    Postrúhame zemiaky a cibuľu, pridáme prelisovaný cesnak, dochutíme mletým čiernym korením, majoránom, rascou a soľou. Prilejeme olej, posypeme múkou a dobre premiešame.

    Hubová plnka

    Na masti upražíme slaninu, postrúhanú cibuľu, prelisovaný cesnak, huby a zmes podusíme. Keď sú huby už mäkké, do masy vmiešame namočené krúpy, vajcia, dochutíme mletým čiernym korením, posekaným petržlenom a soľou. Dôkladne premiešame.


    Kukuričná plnka
    Do kukuričnej krupice pridáme postrúhanú cibuľu, posekané oškvarky, pohár vody a soľ.
    Zmes dôkladne pomiešame.



    Zmesou naplníme črevá do dvoch tretín objemu a a zakrútime ich ako jaternice. Vodu osolíme, pridáme polievkovú lyžicu sušeného majoránu, privedieme do varu a góje v nej varíme asi 45 minút.
    Uvarené a vychladnuté góje uložíme na vymastený plech a upečieme do ružova
    publikované: 26.08.2009 17:42:57 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. fúha
    stačí, že črevá......
    ...ale z východu istý herec rozprával, ako v osade natáčali a aj hlad prišiel a cigánka ich na kašu pozvala. Čistučko mala, tak si štáb pochutil, kašu pochválil, že výborná: Šak bodaj by nebola, keď som z vlastného mlieka dala.... a pohladila si bujné poprsie....:-)))
    publikované: 26.08.2009 18:36:29 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  55. Mata o));))
    ty cislo, skoro som si tu vsetko zmrzkou zakydala..;)))
    K tym crevam, to ti take iste ako na klobasky a jaternicky das. Ale ked chces original tak sup na bitunok a poprosit hrube creva, otocit vymyt ...o)) ;-))...no ale ked nechces creva, tak stiahnes kurca alebo morku z koze a porobis take mesce ...tie zemiakove su lahoda ale vlastne vsetky ;))
    publikované: 26.08.2009 20:27:25 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  56. MH,
    "sak miluj..." ,dobre,ale ty zacni!:-)))
    publikované: 26.08.2009 21:07:42 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  57. jajaj,
    niekto z nas je mimo holadne tych misionarov-ja o nich moc neviem,este keby si tak myslela "misionarov"-to by mohla byt moja parketa... ale o to tu tusim nejde,tak tu nejdem off topicovat:-)

    ja si nemyslim,ze by sme boli 100x horsi,dokonca ani ze by sme boli 1x horsi, mame iny drajv. a oni uz mali viac casu ako rok alebo dva na zmeny.
    btw,tiez ich nehadzem do jednoho vreca a ako dere a ini ocenujem kvalitne pociny ich etnika,ale ziju tu,su obcania rovnako ako ja,tak by mali mat rovnake prava i povinnosti,(ale malokedy vidim,ze by sa niekde domahali svojich povinnosti,ba mozno to asi ani vobec nevidim)casu na etablovanie uz mali dost,tak vlastne ani neviem,preco by sa im mali davat ine prilezitosti ako ostatnym ludom a tlieskat im za samozrejmosti,ktore su vlastne inym ludom a rasam zijucim tu. myslim,ze slovakom stacilo ovela menej generacii ked niekde premigrovali, na to, aby za zaclenili a nezili na okraji ako majoritna vacsina ciganov....
    publikované: 26.08.2009 21:23:31 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  58. hehej Bonie,
    mimo to joo ;-)) ale snad nevadi ..a taky misionar alebo knaz v luniku je vlastne jedno a to iste..teda skoro ;-))
    Bonnie, uz som to spominala, ze to je problem odkedy sa toto etnikum ocitlo v europe. Okrem toho, ze boli odjakziva vytlacani na okraj spolocnosti je tu stret kultur! --to ako odpoved k tvojmu komentu ako sme sa zaradili, my dakde inde. No a ten stret kultur v tomto pripade sa da povedat je hotovy karambol. Uz si zazila stret kultur ty ako cudzi prvok v inej kulture? nie je to ani sranda ani med lizat...to je aj na okraj toho ci sme horsi alebo nie..z mojeho uhlu pohladuba skusenosti a vzhladom na nasu kulturu a a...ano...staci len ako sa na nas pozeraju nasi zapadni susedia,napr. kolko sa kradne u nich (aj u nas a nasi)...no nic-to je uz o inom, ze ano?!
    Este jedna poznamka, tak ako na nas vplyva tento konzumny!kapitalizmus tak vplyva aj na nich. Na kazdeho po svojom. Ak chceme dakoho zaradit do spolocnosti tak hladame to co nas spaja a nie to co nas rozdeluje. V dnesnom svete my !nehladame to co nas! spaja nieto aby sme hladali to co spaja nas a nasich romskych spoluobcanov. Program socialny a spolocensky (ozajstny!), ktory by im pomahal a zapajal musi byt a fungovat na zemi dlhe roky a nie rok ani na pat...
    Pekny vecer :))
    publikované: 26.08.2009 21:56:59 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  59. jajaj,
    nejsom s tebou v nejakom zasadnom rozpore...ake ved ked ma niekde akoze vytlacaju,tak sa nenatlacam.ak im to nevyhovuje,mohli sa pobrat... problem je,ze su neprisposobivi a za to my nemozme,my sme tolerantni dost.navyse neviem,ako s tym suvisi kapitalizmus,za sociku boli nejaki spratnejsi,alebo co?ja myslim,ze strety kultur sa daju prekonat,ak si tie kultury navzajom nevadia.neviem,cim nasa kultura vadi ciganom,ale dost dobre viem,cim vadi ich kultura nam,este lepsie to vedia ludia,ktori maju tu pochybnu cest zdielat s nimi obydlia.len malokto si pochvaluje,akych ma prijemnych romskych susedov,ze ani o nich nevie.vacsinou ich pocuje a citi velmi silno.ja myslim,ze podobne projekty o akych pises tu uz boli,ale nazdavam sa,ze zaujem integracie chyba na ich strane.trebalo by vidiet zamery,vysledky a statistiky tychto projektov...
    publikované: 26.08.2009 22:15:57 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  60. na stopro
    nie sme v ziadnom rozpore, prave naopak. Ja presne viem o com rozpravas a viac ako si myslis.
    Pozeram a snazim sa pozerat na tuto problematiku len trochu inac....mozno je to skusenostami. Za socializmu boli cigani inaksi. U nas ( a ze ich mame ) neboli problemy. Za cely zivot do revolucie neznej sa pamatam na dva zavazne preciny. Drobnych ako kradeze a tak bolo naozaj malo. Zili ako zili a dalo sa, darilo. Kdezto teraz to je..mno..co budem hovorit..aj ja mavam obcas strach..pod na vychod ;-))
    Dokonca aj z tych, co boli lepsi ako my su uz skoro vyvrheli..smutne, smutne ak ich poznas, vies o nich vsetko...
    publikované: 26.08.2009 22:43:35 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014